donderdag 5 april 2018

Biologisch speelgoed!



Ecologisch, biologisch, duurzaam, allemaal termen die je steeds meer en meer om je heen hoort. In het begin kreeg ik er wel een beetje de kriebels van. Hoezo biologisch? En wat nou duurzaam? Tot je er wat dieper over na gaat denken en merkt dat van al dat afval weer mooie spullen gemaakt kunnen worden. Wij moeten het afval sinds een paar jaar strikter gescheiden. We hebben 4 verschillende containers in de tuin staan. 1 voor het gft afval, 1 voor het plastic, 1 voor het papier en dan ook nog 1 voor de rest wat niet in de andere containers thuis hoort. Natuurlijk was het wennen in het begin en vond ik het maar niks. Nu zijn we er aan gewend en weten we niet beter.  In onze gemeente wordt je hiervoor ook nog eens goed beloond, want je mag per adres gratis twee zakken compost gaan ophalen. Dat is toch geweldig?! Hoe geweldig is het dan om al dat afval te recyclen en er speelgoed van te maken? 



Dat hebben ze bij Ludus goed begrepen. Het speelgoed wat ze ontwerpen is gemaakt van bioplastic. 100% gemaakt van gerecyclede en biologische materialen. Alle onderdelen zijn gekleurd met natuurlijke verven en kleurstoffen. Prachtig! 



Ik ben dit merk (en nog vele andere merken) afgelopen week tegen gekomen. Ik kreeg een berichtje in mijn mailbox en ben eens op de site gaan kijken. Ik was enthousiast en ben meteen wat gaan bestellen. Ik vind het belangrijk dat kinderen lekker kunnen spelen en hun fantasie kunnen ontwikkelen in speelgoed wat dit stimuleert en tevens ook nog eens goed is voor de natuur!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten