vrijdag 9 maart 2018

Poesieplaatjes


Toen ik een klein meisje was, had ik een poesiealbum (of poëziealbum). Ik heb hem laatst nog in mijn handen gehad. Wat is dat toch leuk om die gedichtjes en versjes nu terug te lezen. 

Een paar jaar geleden kwam ik de poesieplaatjes weer tegen toen ik speelgoed aan het inkopen was. Even ging ik weer terug in de tijd. Ik weet nog goed dat ik de poesieplaatjes met zorg uitkoos, precies wat ik bij die persoon vond passen. Je had zoveel verschillende, maar de mooiste vond ik die met glitters en waar elfjes op stonden. 

Toen ik de plaatjes een paar jaar geleden dus weer zag, kon ik ze niet laten liggen. Die moest ik hebben! Super leuk om de vriendenboekjes mee te versieren. En ook het poesiealbum is weer helemaal trendy op dit moment. Leuk toch om je eigen kinderen ook kennis te laten maken met het poesiealbum en de daarbij behorende plaatjes? 

Hier een paar versjes die in mijn poesiealbum staan:

Een poesje uit Drenthe
Liet zijn staartje permanenten
Een muisje die het zag
Schoot hartelijk in de lach


Wees stralend als een zonnebloem
En vrolijk als een geitje
Dan zegt iedereen
Dat is een aardig meidje

Tip, Tap, Top
Mijn inkt is op

Ik ken een aardig meisje
Wil je haar eens zien?
Kijk dan in de spiegel
Dan zie je haar misschien






Geen opmerkingen:

Een reactie posten