zaterdag 27 juni 2015

kijkje achter de schermen


Villa Retteketet is een webwinkel en geen stenen winkel. Op internet zie je wat we verkopen, maar vanuit waar worden nou jouw bestellingen ingepakt? Ik neem je mee voor een kijkje achter de schermen bij Villa Retteketet.



Welkom bij Villa Retteketet

 
 
Alle artikelen die we in de webwinkel verkopen hebben we zelf op voorraad. En al die voorraad moet natuurlijk wel op een goede plaats opgeslagen worden. Nu hebben we een redelijk grote zolder en daar staat dan ook de voorraad. De ene kant van de zolder wordt gebruikt als opslag voor de persoonlijke spullen en is tevens het sportpaleisje van mijn vriend. De andere kant van de zolder is mijn domein. Hier staan alle spullen uit de winkel, maar ook de printer, laptop en inpakspullen. Alle voorraad zit verpakt in plastic opbergkratten. Zo zijn ze goed bescherm tegen stof en verkleuren ze niet. Ik zou het leuker vinden om alles mooi uit te kunnen stallen, maar dan zou ik iedere week moeten stoffen. Aangezien ik schoonmaken nou niet echt zie als mijn grootste hobby, is dit een prima oplossing. Natuurlijk heb ik wel wat spulletjes uitgestald, omdat ik dit nou eenmaal gezellig vind. Ik word er blij van als ik mijn spulletjes zo kan bekijken. Mijn grootste droom is dan ook om een echt winkeltje te hebben. Hier kan ik al die mooie spullen lekker uitstallen en heel de dag bekijken. Heerlijk lijkt me dat. Tot die tijd droom ik gewoon nog even verder.




Wat gebeurt er als jou bestelling bij ons binnen komt?
Ik krijg dan een email met daarin al die leuke spulletjes die jij hebt besteld. Als het mogelijk is ga ik meteen aan de slag. Ik zoek alles bij elkaar en maak er een gezellig pakketje van. Ik stop er wat flyers bij van andere webwinkelhelden en uiteraard ook een van mezelf. Bij sommige flyers zit een klein cadeautje. Alles wordt zorgvuldig verpakt en op verzoek ook voorzien van een gezellig papiertje. Als alles in de doos zit, doe ik er nog een mooi papiertje omheen. Ik heb een hart voor het milieu en daarom maak ik gebruik van gebruikt verpakkingsmateriaal. Vaak kunnen dozen nog prima een ronde mee. Om er toch een eigen draai aan te geven, voorzie ik de dozen van een fel gekleurd papiertje. Valt hij lekker op bij de post en het ziet er vrolijk uit.

Hoe en wanneer brengen we die pakketjes nou weg?
Zodra de bestelling klaar is probeer ik het pakketje weg te brengen. Als ik onze oudste zoon uit school ga halen, rij ik even langs het postkantoor. De ene keer met de auto en de andere keer met de bakfiets.
Jij krijgt een email zodra je pakketje onderweg is.



Dit is de weg van bestelling tot ontvangst. Ik hoop dat je een beetje een beeld hebt gekregen hoe we te werk gaan.
Op de site van de webwinkelhelden hebben nog meer webwinkelhelden hun werkplek voor je opengesteld. Neem eens een kijkje bij deze gezellige club! Je komt er de leukste spulletjes tegen.

Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten