woensdag 11 maart 2015

Ballonnenkrans


Vandaag ben ik even creatief bezig geweest. Onze zoon is binnenkort jarig en ik was op zoek naar leuke versiering. Ik had een tijdje terug deze krans al gezien en vond het wel leuk om hem zelf te gaan maken. Zo gezegd zo gedaan. Op naar de Action om alle spullen te verzamelen.

 
Je hebt nodig:
 - een strokrans
- Kopspelden
- allerlei gekleurde ballonnen (ik heb er ongeveer 350 gebruikt)
- een lint om de krans op te kunnen hangen (als je dat wilt)




Je kunt de ballonnen op verschillende manieren op de krans bevestigen. Ik heb gekozen voor kopspelden, maar je kunt ook heel goed krammetjes gebruiken.
Maak het lint vast aan de krans. Hier komen straks de ballonnen overheen. Het lint is dan wat om de krans zit zie je dan niet meer. Als je het lint nog wel wilt zien, dan maak je het lint pas op het eind vast aan de krans.


Prik de ballonnen vervolgens met de spelden vast op de krans. Je kunt de krans tijdens het versieren wegleggen, maar het is wel handig om hem af en toe even in de lucht te houden. Dan vallen de ballonnen naar beneden en dan zie je waar er nog een gaatje zit.





Verdeel de ballonnen over de krans. Als je verschillende kleuren gebruikt, zorg er dan voor dat ze goed verdeeld zitten over de gehele krans. Dan krijg je het vrolijkste effect. Ik heb de tutjes vooral laten zien, maar je kunt er ook voor kiezen om de andere kant van de ballon te laten zien. Net wat je zelf mooi vindt.



Alle ballonnen op en je krans helemaal vol? Maak er een leuke foto van en deel hem met ons! We zijn benieuwd naar het eindresultaat.



Veel plezier met de ballonnenkrans.
En nog een laatste tip: gebruik een vingerhoedje! Dan doet je vinger niet zo'n zeer als je klaar bent ;-)


 Groetjes Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten